Tänään olin tallilla. Ensin siivosin karsinat ja sitten hain pari hevosta sisälle syömään. Pian aloin pesemään Venniä, joka ei oikein nauttinut kastelusta, eikä varsinkaan hännänpesusta. Sitten laitoin puhtaan ponin ulos puomille kuivumaan ja aloin pestä Sapsua. Se nautti pesusta ja viileästä vedestä. Sain sen nopeasti pestyä ja laitoin sen päätytarhaan kuivumaan hetkeksi. Se alkoi heti piehtaroimaan.:) Sitten vein vennin ulkoa karsinaan, koska se oli eilen ontunut. Annoin sille pari leipäpalaa ja kannoin juomakuppiin vettä. Lisäksi Emppu antoi Nemon leikkikalun lainaan, ettei Venni aivan tylsistyisi karsinaan. Sitten lähdinkin kotiin vähän aikaisemmin, koska sain kaikki hommat nopeasti hoidettua.:) -Aino
sunnuntai 3. elokuuta 2014
keskiviikko 23. heinäkuuta 2014
Leiri 2014
Tässä siis koostepostausta leiriltä. Olin siis yleisleirillä 21-23 päivä heinäkuuta.
Maanantai: Aamulla saavuin tallille just tasan yheksäs. Ensin tutustuiin vähä muihin leiriläisiin ja sitten mentiin tekee aamutalli. Meitä oli neljä. Meillä oli kymmenen aikaan tunti ja menin Touhulla. Touhua kiusas aika paljon ötökät, mut se oli käynnissä tosi kivan tuntunen. Ravikin meni ihan ok, mutta istunnastani löydettiin paljon virheitä joita ruvettiin korjailemaan. Kantapääni oli liian ylhäällä, nilkka ei ollut rento, polvi puristi, keskivartalon tukea ei ollut, jalka oli liian takana, käsi ei pysynyt paikallaan.. Sitten kun laukan aika tuli, huomasi heti että Touhun laukkaa haittasi tosi paljon se että polveni puristi ja käteni heilui. Laukan jälkeen se alkoikin vetämään päätään jatkuvasti alas ja minä lysähdin aina kaulalle. Tässä vaiheessa keskivartalon tuki olisi ollut tarpeen. Tunnista jäi aika huonot fiilikset, mutta kuitenkin kaikki oli mennyt huonosti mun istunnan takia. Iltapäivällä oli sit leirikaste, josta en hirveesti muista mitään muuta kun oltii mönkkärin kyyissä, syötii kauraa ja ratsastettiin sokkona kepparilla. Ei ollut oikeestaan kovinkaan kauhee, enemminkin hauska, koska olin kuitenkin pitäny ite jo kaks leirikastetta ja tiesi vähän mitä odottaa.:)
Leiri loppu kolmen aikaan.
Tiistai: Aamulla oli eka aamutalli ja sen jälkeen lähettiin hakee hevosia yläpellolta. Talutin Kukkaa ja se oli lievästi sanottuna villinä, koska sato vettä ja tuuli. Se pyöri ympyrää mun ympärillä ja steppasi ja pomppi ja kaikkee. Siinä rytäkässä se sotten tallo toisella jalalla mun varpaat ja toisella jalalla se astu mun kantapäälle. Onneks se sitten rauhottu kun komensin sitä ihan kunnolla. Kinkkasin sen kanssa sitten talliin ja rupesin vaan laittaa sitä kuntoon tunnille, koska ratsastin sillä. Ihmettelin jo karsinassa, kun lepuutti koko ajan vasenta takajalkaa, mut kun se oli kuitenkin kävelly ihan normaalisti ja varas nytkin jalalle painoa kun kävelytin sitä vähän karsinassa. Kun päästiin maneesiin alotettiin tietysti alkukäynneillä. Kukka kyttäs vähän erikoisesteitä maneesin päässä, mutta kun tutustuttiin vähän niihin niin pahimmasta Voi herranjumala!- vaihteesta päästiin ohi.:)
Sitten alettiin ravaamaan. Kun olin vähän aikaan ravannut, Sanna sano että Kukka on epäpuhdas ja aroo just sitä vasenta takasta. Jouduin sit lähtee tallin puolelle ja kun olin laittanut Kukan pois niin rupesin aikanikuluksi puhdistamaan Sapsun vanhoja suitsia. Sit muutkin leiriläiset tuli tunnilta ja puhdistettiin varusteita. Sitten mentiin syömään ja iltapäivällä oli leikkitunti jonka menin Lutherilla. Ihan pikkasen jänskätti siellä selässä. Onneksi sain rungottoman, enkä joutunut ihan ilman satulaa menemään. Mut Luther oli aivan ihana ja toivon et saan mennä sillä joskus ihan kunnolla ihan satulalla.♥ Tunnin jälkeen sitten hevosten hoidot ja kotia päin.

luther ja puhelinlaadut..
Keskiviikko:
Aamulla tehtiin aamutalli ja sitten haettiin hevoset ja laitettiin ne kuntoon tunnille. Mä menin
Fasulla.
Tunti meni aika, no vaihtelevasti, koska fasulla oli niin isot askellajit. Laukkaa saatiin nostettua vain kaksi nostoa, koska en osannut oikein ratsastaa sillä.
Tunnin jälkeen syötiin ja sitten oli leirikisat.
Leirikisoina oli estekisat ja menin
Fasulla ristikon, koska se ei ole vielä kovin kokenut esteillä.
Rata meni ihan hyvin,
Fasu ei olis halunnut tehä pitkiä teitä ja kiemurteli aika paljon.
Tuli yks pudotus, mut oon niin tyytyväinen
Fasuun ja itseeni.
Varustin muuten fasun ihan vaaleanpunaseksi, tässä pari kuvaa mitä otin kännykällä, yritän saada parempilaatuisia kuvia, kun niitä kisoja kuvattiin.
Anteeksi taas hirveesti postaustauosta, mutta on ollut tosi kiireistä.
sunnuntai 13. heinäkuuta 2014
Missä mun lukijat on?
Huom.
Tämä postaus on kirjoitettu jo aikaisemmin ja ollut luonnoksena pitkään, joten jotkut asiat ovat muuttuneet.
Mietin pitkään julkaisenko vai enkö, mutta katsotaan nyt miten tähän suhtaudutaan.
Mua mietityttää... mulla on 20 lukijaa ja kuinka monta niistä aktiivisesti kommentoi tai nyt osallistui bannerikisaan? Ei yhtään. Mulla on tullut viimeisimpiin viiteen postaukseen vaan yks kommentti.( paitsi sitten ihana
Emppu osallistui kisaan hienolla bannerilla
)
Olis kiva saada kommenttia blogista, kirjoituksista ja vaikka ulkoasusta. Yritän niitä kykyjeni mukaan korjailla, mutta se pitää ymmärtää, etten osaa tehdä bannereita ja sen verran harvoin oon koneella, etten ole päässyt opettelemaankaan. Jos jotakin häiritsee todellakin se banneri niin voi kommentoida ja vaikka kokeilla tehä ite paremman. Musta nykyinen banneri on hyvä, mutta tietysti kun siinä on kaks pimeellä otettua talvikuvaa, niin voi todeta eytei se järkkärilaatuinen kuvakaan aina oo mitenkään paras laadultaan. Siksi toivoin et olisin saanut hyviä bannereita bannerikisaan, varsinkin kun tiedän lukijoissani olevan useita hyviä bannerintekijöitä.
Pitäisi myös ymmärtää, ettei mulla oo mitään järkkäriä, kuvaan puhelimella ja joskus pokkarilla, joten laatu ei oo aina paras. Lisäksi kirjoitan puhelimella.
Aina kun huomaan uuden kommentin tulleen, meen innoissani kattoo sen. Tässäkin kommentissa vastasin heti kun huomasin kommentin ja vastasin niin kuin asia oli. Ei ollu kivaa sitten saada tämmöinen vastaus.
näinpä näin.Kun ei tuu kommenttia esim postausehdotuksia, ei kiinnista kirjoittaa. Osasyynä on tietysti myös kiire, mutta jos ei kiinnosta kirjoittaa, niin sillon sille ei tuu varattua aikaa.
Haastan nyt kaikki kommentoimaan ja yritän itsekkin ryhdistäytyä niin kirjoituksessa, kuin toisten blogien kommentoimisessakin.
-Aino
maanantai 30. kesäkuuta 2014
Bannerikisa
Järjestän bannerikisan, koska olen jo kyllästynyt tuohon banneriin.XD
Säännöt:
Bannerin pitää olla kesäinen.
Bannerin pitää olla valmis viimeistään 13.7.
Kun olet saanut bannerisi valmiiksi, tee blogiisi postaus, jossa banneri on ja linkitä postaus sitten kommentteihin tai jos sinulla ei ole blogia, niin lähetä se sähköpostilla osoitteeseen ainoervasti@gmail.com
Valitsen lempibannerini osallistujien joukosta.
Palkinnot: Laitan voittajan bannerin blogiini ja teen hänen blogistaan arvostelun, paitsi jos ei ole blogia.
Kaikki tekemään bannereita!
Sain nyt vihdoin nää kuvat tähä postaukseen.
Toivottavasti tulee osallistujia.
-Aino
lauantai 28. kesäkuuta 2014
3. postaus kesäkuussa✌
Joskus sitä miettii... Miksi tää on vasta kolmas postaus kesäkuussa, joka loppuu parin päivän päästä? Miks mä en oo kirjottanu? No koska mulla on ollu muuta. Kaks leiriä, jossa olin auttelemassa ja yks viikko mökillä. Siinähän ne viikot on menny. Mut kuitenkin, nyt yritän ryhdistäytyy. Mennään ratsastuskuulumisiin. Palataanpa pari viikkoa taaksepäin.↩
Vuokrasin Robia 11.6. Ratsastus nyt meni..no vaihtelevasti. Robi oli hieman eteenpäinpyrkimätön ja ite en jaksanu keskittyä. Joten... Tulos oli aika kaamea. Aada otti kuvia meiän menosta, ja kuten niistä näkee istunta oli aivan kaamea! Välillä tuli ihan ok pätkiä, mutta väistöt ravissa ei oikein onnistunu, koska mun vatsalihakset... Sain Robia aika hyvin asetettua, paremmin kuin ennen.♥ mut laitan nyt kuvat.

k kommenttia kiitos
!
lauantai 14. kesäkuuta 2014
Otsikot on kesälomalla
Mooii kaikki! Tällä hetkellä istun pylly puuduksissa autossa, matkalla kohti Pohjois-Karjalaa ja mökkiä. Mutta ei siitä enempää. Multa ja Empulta on tulossa Meidän tallipäivä-video. Oon jo editoinu sen, mutta en oo vielä ladannu sitä tubeen. Ilmotan sitten kun se tulee.:)
Kun mä oon mökillä, en tiedä tuleeko sinä aikana postauksia... ei ainakaan paljon. Mulla on teille vaan pari kuvaa, koska olen laiska ja en jaksa kuvata.XD





