Lauantaina oli koulua, ja sieltä suoraan lähettiin annille elisan kanssa. Tehtiin kaikkea kivaa ja syötiiin herkkuja ja illalla käytiin kuvailemassa. Sunnuntaina sitten herättiin aika myöhään ja syötiin aamupalaa. Tehtiin vähän kaikkea ja käytettiin Annin koiraa lenkillä ja kuvailtiin. Oli parasta! Kiitos viikonlopusta ihanat:* ♥
sunnuntai 21. syyskuuta 2014
perjantai 5. syyskuuta 2014
Auringonlaskukuvia
Parina päivänä oli aika upeet auringonlaskut ja sain ihan hyviä kuvia. Kertokaahan lempparinne!:)
perjantai 29. elokuuta 2014
Sekava soppa
Hei pitkästä aikaa! En oo kirjoitellu pitkään aikaan, ja syun varmaan arvaattekin, koulu. Mulla alko seiskaluokka ja on ollu jo kyllä ihan kiitettävän rankkaa. Siihen kuitenkin päälle vielä harrastukset.
Ei teitä kuitenkaan kiinnosta nuo mun kouluasiat, niin siirrytään hevoskuulumisiin. Ja kirjaimellisesti hevos, koska uusi rakkauteni on varmaan lähemmäs 170 senttinen Luther. Saatatte ehkä muistaa et menin sillä sillo leirillä yhden ilman satulaa tunnin. Nyt olen kuitenkin vakitunnilla mennyt sillä kahdesti. Eka kerta meni yllättävän hyvin. Ainut ongelma oli ensimmäisissä laukan nostoissa, että rupesin säätämään liikaa. Mutta kun rentouduin, niin laukatkin alkoi nousemaan. Ei se laukka edes tunnu kovin isolta!:)
Toka kerta, eli eilen, nii menin sillä rungottomalla, koska oli ilman satulaa tunti. Lutherin ravi on vaan niin tasainen, kuin ratsastaisi jollain keinuhepalla. Olen aivan rakastunut Lutheriin!♥
No siinä oikeestaan heppakuulumiset, Venni ja Sapiina ovat kuten ennenkin ja niistä ei ole oikein kerrottavaa, eikä kuviakaan.:(
Mutta loppuunvielä pari kuvaa kaikki (c) Elisa, elisan blogin osote on : elisaslife1.blogspot.com
lauantai 9. elokuuta 2014
Ystävät
Minulla on pari ihanaa ystävää. Heidän nimiään en täällä kerro, mutta jos he lukevat tämän postauksen, he varmasti tunnistavat itsensä.
Kun maailma kaatuu niskaan, on ihanaa soittaa ystävälle, puhua, itkeä ja vähän nauraakkin, kun yhdessä löydetään huonosta jotain hyvääkin. Kaikki ystäväni ovat minulle erityisen tärkeitä. Yhden kanssa puhutaan pitkiä puheluita ja parannetaan maailmaa yhdessä, toisen kanssa ollaan molemmat semmosia pippuriperseitä, että ollaan jatkuvasti nokat vastakkain. Mutta ei kuitenkaa osata olla välit poikki ja riidat sovitaan aina tosi nopeesti.
Ystäviä on aina ihana tavata, vaikka tavattais kuinka usein. Niitten kanssa on aina mukavaa ja niitten kanssa on tullut koettua kaikenlaista. Yhden kanssa ollaan tunnettu vaikka kuinka kauan, yhden kanssa pari vuotta ja yhden kanssa aika vähän aikaa, mutta kaikki on yhtä tärkeitä♥
Kiitos ystäväni, ootte mulle tärkeitä ja kiitos kun ootte ystäviäni. :)
tiistai 5. elokuuta 2014
sunnuntai 3. elokuuta 2014
Pesupäivä
Tänään olin tallilla. Ensin siivosin karsinat ja sitten hain pari hevosta sisälle syömään. Pian aloin pesemään Venniä, joka ei oikein nauttinut kastelusta, eikä varsinkaan hännänpesusta. Sitten laitoin puhtaan ponin ulos puomille kuivumaan ja aloin pestä Sapsua. Se nautti pesusta ja viileästä vedestä. Sain sen nopeasti pestyä ja laitoin sen päätytarhaan kuivumaan hetkeksi. Se alkoi heti piehtaroimaan.:) Sitten vein vennin ulkoa karsinaan, koska se oli eilen ontunut. Annoin sille pari leipäpalaa ja kannoin juomakuppiin vettä. Lisäksi Emppu antoi Nemon leikkikalun lainaan, ettei Venni aivan tylsistyisi karsinaan. Sitten lähdinkin kotiin vähän aikaisemmin, koska sain kaikki hommat nopeasti hoidettua.:) -Aino
keskiviikko 23. heinäkuuta 2014
Leiri 2014
Tässä siis koostepostausta leiriltä. Olin siis yleisleirillä 21-23 päivä heinäkuuta.
Maanantai: Aamulla saavuin tallille just tasan yheksäs. Ensin tutustuiin vähä muihin leiriläisiin ja sitten mentiin tekee aamutalli. Meitä oli neljä. Meillä oli kymmenen aikaan tunti ja menin Touhulla. Touhua kiusas aika paljon ötökät, mut se oli käynnissä tosi kivan tuntunen. Ravikin meni ihan ok, mutta istunnastani löydettiin paljon virheitä joita ruvettiin korjailemaan. Kantapääni oli liian ylhäällä, nilkka ei ollut rento, polvi puristi, keskivartalon tukea ei ollut, jalka oli liian takana, käsi ei pysynyt paikallaan.. Sitten kun laukan aika tuli, huomasi heti että Touhun laukkaa haittasi tosi paljon se että polveni puristi ja käteni heilui. Laukan jälkeen se alkoikin vetämään päätään jatkuvasti alas ja minä lysähdin aina kaulalle. Tässä vaiheessa keskivartalon tuki olisi ollut tarpeen. Tunnista jäi aika huonot fiilikset, mutta kuitenkin kaikki oli mennyt huonosti mun istunnan takia. Iltapäivällä oli sit leirikaste, josta en hirveesti muista mitään muuta kun oltii mönkkärin kyyissä, syötii kauraa ja ratsastettiin sokkona kepparilla. Ei ollut oikeestaan kovinkaan kauhee, enemminkin hauska, koska olin kuitenkin pitäny ite jo kaks leirikastetta ja tiesi vähän mitä odottaa.:)
Leiri loppu kolmen aikaan.
Tiistai: Aamulla oli eka aamutalli ja sen jälkeen lähettiin hakee hevosia yläpellolta. Talutin Kukkaa ja se oli lievästi sanottuna villinä, koska sato vettä ja tuuli. Se pyöri ympyrää mun ympärillä ja steppasi ja pomppi ja kaikkee. Siinä rytäkässä se sotten tallo toisella jalalla mun varpaat ja toisella jalalla se astu mun kantapäälle. Onneks se sitten rauhottu kun komensin sitä ihan kunnolla. Kinkkasin sen kanssa sitten talliin ja rupesin vaan laittaa sitä kuntoon tunnille, koska ratsastin sillä. Ihmettelin jo karsinassa, kun lepuutti koko ajan vasenta takajalkaa, mut kun se oli kuitenkin kävelly ihan normaalisti ja varas nytkin jalalle painoa kun kävelytin sitä vähän karsinassa. Kun päästiin maneesiin alotettiin tietysti alkukäynneillä. Kukka kyttäs vähän erikoisesteitä maneesin päässä, mutta kun tutustuttiin vähän niihin niin pahimmasta Voi herranjumala!- vaihteesta päästiin ohi.:)
Sitten alettiin ravaamaan. Kun olin vähän aikaan ravannut, Sanna sano että Kukka on epäpuhdas ja aroo just sitä vasenta takasta. Jouduin sit lähtee tallin puolelle ja kun olin laittanut Kukan pois niin rupesin aikanikuluksi puhdistamaan Sapsun vanhoja suitsia. Sit muutkin leiriläiset tuli tunnilta ja puhdistettiin varusteita. Sitten mentiin syömään ja iltapäivällä oli leikkitunti jonka menin Lutherilla. Ihan pikkasen jänskätti siellä selässä. Onneksi sain rungottoman, enkä joutunut ihan ilman satulaa menemään. Mut Luther oli aivan ihana ja toivon et saan mennä sillä joskus ihan kunnolla ihan satulalla.♥ Tunnin jälkeen sitten hevosten hoidot ja kotia päin.

luther ja puhelinlaadut..
Keskiviikko:
Aamulla tehtiin aamutalli ja sitten haettiin hevoset ja laitettiin ne kuntoon tunnille. Mä menin
Fasulla.
Tunti meni aika, no vaihtelevasti, koska fasulla oli niin isot askellajit. Laukkaa saatiin nostettua vain kaksi nostoa, koska en osannut oikein ratsastaa sillä.
Tunnin jälkeen syötiin ja sitten oli leirikisat.
Leirikisoina oli estekisat ja menin
Fasulla ristikon, koska se ei ole vielä kovin kokenut esteillä.
Rata meni ihan hyvin,
Fasu ei olis halunnut tehä pitkiä teitä ja kiemurteli aika paljon.
Tuli yks pudotus, mut oon niin tyytyväinen
Fasuun ja itseeni.
Varustin muuten fasun ihan vaaleanpunaseksi, tässä pari kuvaa mitä otin kännykällä, yritän saada parempilaatuisia kuvia, kun niitä kisoja kuvattiin.
Anteeksi taas hirveesti postaustauosta, mutta on ollut tosi kiireistä.











